„Magia Harry’ego Pottera – Kreowanie globalnej marki”, Stephen Brown

Pierwsze kilkanaście stron książki Stephen’a Brown’a tworzy wrażenie, że została napisana, aby wykorzystać wprost popularność serii przygód Harry’ego Potter’a i na fali tej popularności sprzedać jak najwięcej egzemplarzy (również tytuł nie pozwala myśleć inaczej). Jednakże, jak się okazuje, to tylko iluzja i tak naprawdę w miarę zagłębiania się w szczegóły i konkretne przykłady narasta ciekawość poznania całej mechaniki działania i kreowania globalnej marki.

Cała historia początkowo nieznanej i niedocenianej J.K. Rowling zadziwia obrotem wydarzeń. Stephen Brown odkrywa przed nami krok po kroku, jak jedna książka, a właściwie umiejętność stworzenia historii, w szczególności umiejętne operowanie akcją i akcentowanie odpowiednich bohaterów, może być inicjatorem przyszłych, niewyobrażalnych sukcesów. Osobiście, jedynie jako czytelnik kolejnych tomów Harry’ego Pottera, nie zdawałem sobie sprawy ze spektrum stosowanych akcji i technik marketingowych.

Same książki wydane przez J.K. Rowling, jak pokazuje autor, to właściwie niewielka część zysków jakie wpłynęły na konto brytyjskiej pisarki. Większość dochodów i pokaźnego majątku została zdobyta poprzez ekranizację poszczególnych tomów książki, sprzedaż zabawek, gadżetów, plakatów itp. Stephen Brown jednak nie skupia się wyłącznie na sukcesach, jakie odniosła Rowling, ale również na błędach i przewijających się potknięciach, które w oczywisty sposób mogą wystąpić, gdy dochodzi do działań o charakterze globalnym.

Pozycja ta być może nie dostarcza typowej naukowej wiedzy z zakresu marketingu, lecz niewątpliwie jest opowieścią w której każdy adept ekonomii dostrzeże wcześniej nabywane w toku studiów teorie i wiedzę teoretyczną wykorzystywaną w niezwykle efektywny sposób.
Jeśli poszukujesz “lekkiej” lektury, która posiada w sobie użyteczną wiedzę z dziedziny marketingu i nie tylko – ta pozycja jest z pewnością dla Ciebie!

Recenzent: Piotr Ostrowski
Sprawdź tą pozycję w księgarni PWN!